Plávanie proti svalovici

Ako predchádzať zraneniam, prípadne ako ich liečiť

Plávanie proti svalovici

Poslaťod BALBOA » 21 Mar 2013 17:11

V snahe získať čo najväčšie svalové objemy posúvajú ľudia v posilňovniach svoje možnosti stále ďalej a ďalej. Znamená to používanie tréningov vysokej intenzity, vynútené opakovania, negatívne opakovania a podobne, aby čo najviac unavili každé svalové vlákno.

Vysoká intenzita cvičenia však často vedie k svalovým bolestiam a nepríjemným pocitom nielen bezprostredne po tréningoch, ale predovšetkým v nasledujúcich dňoch. Ide o prejavy tzv. svalovej horúčky resp. svalovice. Väčšina ľudí v snahe zmierniť nepríjemné pocity a bolesť siaha po nesteroidných protizápalových liekoch (ako je napríklad aj známy ibuprofén). Najnovšie výskumy však ukazujú, že užívanie takýchto protizápalových liekov môže významne obmedziť a spomaliť aj svalový rast. Takže ak bežne po ťažkom tréningu užívate nesteroidné protizápalové lieky, mali by ste s tým prestať. Do výraznej miery totiž negujete náročný tréning v posilňovni a obmedzujete možný potenciál.

Existuje však iná možnosť, ako sa vysporiadať so svalovou bolesťou? Samozrejme existuje a je ich viacero. Medzi najznámejšie patria masáže, ľadové obklady, tréningy s nízkou intenzitou (tzv. aktívna regenerácia), a podobne. Navyše rôzne výskumy už viackrát potvrdili, že aj plávanie môže po tréningu značne zmierniť prejavy svalovej horúčky.

Hydroterapia
V jednej zo štúdii nechali výskumníci desiatich bežcov (vytrvalcov) absolvovať beh z kopca, ktorý im spôsobil poškodenie svalov podobné stavu po intenzívnych excentrických (negatívnych alebo brzdivých) opakovaniach. Polovica z nich v priebehu troch dní po tomto náročnom tréningu absolvovala navyše 30-minútový tréning vo vode (plávanie, chôdza, jogging a výskoky v bazéne), kým druhá polovica nerobila nič a bola neaktívna. Spomínané vodné cvičenia potom viedli k výraznému zmierneniu prejavov svalovej horúčky a svalovej tuhosti.

Voda ako forma regenerácie
Po náročnom tréningu, ktorý vás nechá stuhnutých a ubolených, sa vyhnite nesteroidným protizápalovým liekom (ibuprofén a podobne) a namiesto toho radšej choďte na plaváreň. Klusanie a poskakovanie vo vode, ktorá vám siaha po pás alebo po krk, pomôže vašim uboleným nohám, zatiaľ čo plávanie uľaví zvyšku tela. Súhrn dole vám napovie, ktorý plavecký štýl pomôže konkrétnej časti tela. Ak nie ste skúsený plavec, tak samozrejme bude stačiť, ak budete plávať aj bežným voľným štýlom, ktorý aktivuje prakticky všetky svaly na tele.

Plavecké štýly a svalové skupiny, ktoré sa pri nich najviac aktivujú (spodná časť tela uvádzaná nie je – je aktivovaná približne rovnako pri každom štýle):
Voľný štýl (chrbát a plecia)
Prsia (hrudník)
Motýlik (triceps)
Znak (biceps)

http://aktuality.fitexpres.sk/trening/p ... rucke.html
IN NOMINE DEADLIFT ET SQUAT ET BENCHPRESS, AMEN.
Obrázok užívateľa
BALBOA
Moderátor
 
Príspevky: 227
Registrovaný: 15 Aug 2006 15:12

Späť na Regenerácia a zdravie (zdravotné problémy, zranenia)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron